روج عن شركتك مجاناً على فالويب!

بشرى سارة لكافة عضوات ورواد منتديات الفراشة حيث تعود إليكم من جديد بعد التوقف من قبل منتديات ياهوو مكتوب ، ونود ان نعلمكم اننا قد انتقلنا على نطاق elfrashah.com
وهو النطاق الوحيد الذي يمتلك حق نشر كافة المشاركات والمواضيع السابقة على منتديات ياهوو مكتوب وسوف يتم نشر 500,000 ألف موضوع 5,000,000 مليون مشاركة وأكثر من 2,000,000 مليون صورة ما يقرب من 5,000 GB من المرفقات وهي إجمالي محتويات منتديات الفراشة للاستفادة منها والتفاعل معها كحق اساسي لكل عضوة قامت بتأسيس هذا المحتوى على الانترنت العربي بغرض الفائدة.

لمزيد من التفاصيل يمكنكم مراسلتنا من خلال نموذح الاتصال, منتديات الفراشة على Facebook
العرب المسافرون



انواع من الرجال احذريهم

mero mody mero mody
انواع من الرجال احذريهم
01-02-2016 - 02:30 am

هناك انواع عديدة من الرجال تحيط بنا ولكن هناك انواع معينة سوف تعيشى معهم حياة غاية فى التعاسة فالافضل الابتعاد عنه نعم لا يوجد انسان خالى من العيوب ولكن هناك عيب لا يمكن ان تحتمل الحياة معه وسيؤثر على حياتك انت بعد ذلك وهنا نقدم لك انواع الرجال التى يجب الابتعاد عنها وهى كالاتى:

1- المتردد:

النوع ده من الرجال دايما ملخبط و مشاعره مش مستقرة و مش عارف هو عايز ايه و مش عارف هو بيحبك بجد و لا لا . فى يوم بقولك انتى مفيش غيرك هتجوزها و بحبها و اليوم التانى فجأة يغير كلامه و مشاعره نحيتك و تلاقيه عنده خوف من الارتباط الجاد. الشخصية دى عمرها ما بتتغير وهيتعبك معاه وهيلخبطلك حياتك زي ما هو كل حياته ملخبطة و مش هتوصلى معاه لحل او نتيجة.

2 – المجامل:

هتلاقى فيه كل حاجة انتى عايزاها من كلام جميل و رقة فى المعاملة و الهدايا و الدلع بس كل ده بيحصل مش قدامك بس هو طبيعته كده مع اى بنت ! لو لقيتى الموضوع بزيادة لازم تراقبى تصرفاته مع البنات التانية عشان احتمال كبير تلاقيه لطيف اوى و كلامه جميل مع كل الناس مش انتى بس لان ده طبعه و ده اكيد عمرك ما هتثقى فيه.

3- رجل الكذبة البيضاء:

العلاقة من غير وضوح وامانة يبقى اكيد مش علاقة صحيحة . الرجل اللى تلاقيه بيكذب كثير و بيقولك دى كذبة بيضاء عشان اللى حواليه ميتضيقوش او تلاقى بيكذب على حد من الناس قدامك فى تفاصيل معينة هتلاقيه اكيد بيكذب عليكى انتى كمان وعمرك ما هتعرفى لان دى شخصيته و لعبته والكذب بيكون مهارة عنده وممكن لو الكذبة صغيرة دلوقتى قدام لما ترتبطوا ببعض تكون اكبر وتسببلك مشاكل كثيرة فبلاش منه احسن.

4- بتاع مامته!

مش عيب ان الواحد يكون بار بأمه و يحاول يرضيها حتى بعد لما يتجوز ويبعد عنها بس العيب انه ييجى على حقك عشانها دايما و فى كل مواقف الحياة بيسمع كلامها هى بس وده بتكون شخصيته منعدمة و بتحسى انك عايشة مع مامته مش معاه هو وده طبعا بيسبب مشاكل كثيرة بينكم لان بيكون بينه وبينها طاعة عمياء وهي دايما هتفضل الاولي في حياته ولو كسرتى كلام مامته ممكن يبعد عنك و يتهمك انك غلطانة علاطول. انتى محتاجة رجل فى حياتك مش طفل لسه مرتبط بأمه.

5- المسرف:

الرجل ده بيرمى فلوسه يمين و شمال فى اى حاجة حتى لو مش محتاجها وبيحب يعيش احساس الحرية عن طريق صرف الفلوس و اقتناء الحاجات اللى بتجذب اهتمامه واهتمام الناس اللى حواليه و دى حاجة مش هتحسى بيها غير لما يكون فى بيت ومسئوليات ومصاريف اولاد و هيكون هو مش مسؤؤل كفاية و لسه بيصرف فى حجات مش مفيدة وحجات تخصه بس. نوع الرجالة ده متقدريش تطمني علي مستقبلك ومستقبل اولادك معاه.

6- المهزوز:

المهزوز اللي مش واثق في نفسه, علاطول هتحسى انه غيران عليكى بزيادة و بيتضايق من اى نجاح تعمليه ومش عايزك تكونى احسن منه فى اى حاجة وهتلاقيه مش عايزك يكون عندك علاقات اجتماعية او صداقات كثير وبيبعدك عن الناس وعايزك ليه وقدامه بس و بيشك فيكى كثير. ده نوع متعب للاعصاب وفي حياتك معاه هتلاقيه دايما بيشدك لوره وبيأخرك ومش بيشجعك ولا بيساعدك إنك تنجحي ولا إن يبقي ليكي أي كيان لانه بيستمد ثقته بنفسه من شعوره بالقوة عليكي إنتي.

نتمنى ان يكون الموضوع حاز على اعجابك وتكون استفدت معنا وتشاركينا الراى


صور






سجلي دخولك للمشاركة على هذا الموضوع تسجيل دخول إذا لم يكن لديك عضوية يمكنك تسجيلها الآن من الرابط التالي: تسجيل عضوية جديدة

Share

انواع من الرجال احذريهم